Jelovnik

Hoteli sa 2 zvezdice

Hoteli sa 2 zvezdice

Za svaku državu važe zasebni standardi. Opis predstavljen ovde odnosi se na hotele sa 2 zvezdice u Srbiji.

Oprema sobe, kupatilo

Sobe hotela ove kategorije su osnovno opremljene. Krevet za jednu osobu mora biti minimalnih dimenzija 190 cm x 90 cm, a za dve osobe min. 190 x 137 cm. Najčešće može se tu naći i ormar ili niša u zidu za odlaganje odeće i prtljaga, noćni ormarić, radni sto ili sto, stolica za svakog gosta, ogledalo, lampa. Minimalno 25% hotelskih soba u objektu mora biti opremljeno televizorom sa daljinskim upravljačem. Obavezno je glavno osvetljenje i barem jedan slobodan utikač u sobi. Oprema, nameštaj, podovi i dekor sobe trebaju biti dobrog kvaliteta i u solidnom stanju. 

Dodatno u sobama mora se nalaziti telefon i uputstvo za njegovo korišćenje, imenik usluga i SOS brojevi telefona u slučaju opasnosti na srpskom i najmanje jednom stranom jeziku, inventarska lista, cenovnik usluga i kućni red, štampana obaveštenja na srpskom i najmanje jednom stranom jeziku o sadržajima i uslugama koje se nude gostu. Što se tiče sigurnosnih standarda, u sobama na vratima ili u blizini vrata treba se nalaziti protivpožarni plan.

Kupatilo može se nalaziti u hodniku i biti zajedničko za više soba. U kupatilu gosti moraju imati neprestano pristup toploj i hladnoj vodi. Ukoliko kupatilo se nalazi u sobi, gostima mora biti na raspolaganju pena za kupanje ili gel za tuširanje i šampon za kosu. Fen se može nalaziti u kupatilu, ali ukoliko ga nema gosti ga dobijaju na zahtev. Tu treba da se nalazi kada ili tuš kabina, umivaonik i wc šolja.

Minimalna površina sobe u hotelu sa 2 zvezdice:

tip sobe

površina u kvadratnim metrima

jednokrevetna

12

dvokrevetna

16

porodična

20

studio

20

apartman bez kuhinje

20

apartman sa kuhinjom

23

Oprema hotela

Spoljni izgled objekta odaje opšti utisak dobrog izgleda, a materijali korišćeni u obradi površina standardnog su kvaliteta. U okolini hotela trebaju se nalaziti uređene i održavane zelene parkovske površine sa uređenim pešačkim komunikacijama i platoima od čvrstog materijala.

Glavni ulaz u hotel za goste treba biti odvojen od ulaza za robu i osoblje. Ispred zgrade mora se nalaziti parking za goste. Obaveza postojanja parkinga ne odnosi se na objekte locirane na području užeg gradskog jezgra ili u okviru prirodnog dobra ili nepokretnog kulturnog dobra i njegove zaštićene okoline.

U prijemnom holu mora se nalaziti sedeća garnitura a oznake za komunikacije i sadržaje hotela (ulaz, recepcija, restoran, toaleti, informacije…) moraju biti vidno istaknute isto kao i vreme usluživanja obroka i službi u hotelu. Recepcija mora se nalaziti u delu prijemnog hola (sto je prihvatljiv umesto recepcijskog pulta), mora raditi barem 12 sati na dan, a osoblje treba znati barem jedan strani jezik. Recepcijsko poslovanje treba biti kompjuterizovano. U hotelima sa 2 zvezdice gosti mogu plaćati kreditnim karticama. U objektima sa 5 nivoa i više trebao bi funkcionisati lift za goste.

U sobama grejanje se obezbeđuje bez dodatne naknade i kontroliše se od strane gosta. U 25% smeštajnih jedinica mora se nalaziti klimatizacija sa mogućnošću individualnog podešavanja. Gosti trebaju imati mogućnost čuvanja vrednosti u hotelskom sefu. U hotelu treba se nalaziti i prostorija opremljena TV-om sa daljinskim upravljačem u koju gosti imaju pristup.

Usluge za goste

U hotelu tog standarda obroke uslužuje se unutar dva sata u određeno vreme. Za doručak gosti najčešće dobijaju izbor mlečnih i suhomesnatih proizvoda i jela od jaja, žitarica, napitak (kafa, čaj i sl.),voćni sok, voće ili voćnu salatu. Doručak poslužuje konobar, a gosti mogu birati između barem dva meni-a.

Prostorije za pravljenje kafe ili čaja trebaju biti dostupne i na raspolaganju gostima 24 sata bilo u sobama ili javnim prostorima (samouslužni aparati su prihvatljivi u javnim prostorima).

Među osnovnim uslugama nalazi se usluga buđenja, odlaganje prtljaga, novca i vrednosnih stvari.

 

 

Uputi i predlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresirao vas članak ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i više prilagođene članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše zabeleške

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.