Jelovnik

Hoteli sa 4 zvezdice

Hoteli sa 4 zvezdice

Hoteli s 4 zvezdice su objekti veoma visokog standarda i nude širok spektar usluga. Za svaku državu važe zasebni standardi. Opis predstavljen ovde važi za hotele s 4 zvezdice u Srbiji.

Oprema sobe, kupatilo

Oprema, nameštaj, podovi i dekor soba hotela ove kategorije trebaju biti prvoklasnog kvaliteta i u odličnom stanju. Obični krevet za jednu osobu mora biti minimalnih dimenzija 100 cm x 200 cm, ili francuski krevet za jednu osobu minimalnih dimenzija 140 cm x 200 cm. Za dve osobe francuski krevet mora imati najmanje 180 x 200 cm, a dečji krevet dobija se na zahtev. Kreveti su zaštićeni higijenskim umecima za dušeke. Osim standardne opreme sobe (ormara, noćnih ormarića, radnog stola, stolica za svakog gosta, lampe, barem 2 utikača) tu je i čiviluk za garderobu, stalak za kofere, garnitura za sedenje, ogledalo za celu figuru, prospekt hotela, bešumni minibar, dodatno osvetljenje nad sobnim stolom, pribor za pisanje, pribor za šivenje, pribor za čišćenje obuće i kašika za cipele, vreće za veš. Svaka hotelska soba mora biti opremljena televizorom sa daljinskim upravljačem i radijem. Posteljina, uključujući jorganske prekrivače menja se bar na svaka tri ili četiri dana u zavisnosti od dužine boravka svakog novog gosta ili na zahtev. Sve sobe trebaju imati veći stepen prostranosti, dozvoljavajući dovoljno laku upotrebu gostima.

Dodatno u sobama mora se nalaziti telefon sa mogućnošću uspostavljanja direktnih telefonskih veza iz svake smeštajne jedinice, imenik usluga i SOS brojevi telefona u slučaju opasnosti na srpskom i najmanje jednom stranom jeziku, inventarska lista, cenovnik usluga i kućni red, štampana obaveštenja na srpskom i najmanje jednom stranom jeziku o sadržajima i uslugama koje se nude gostu. Što se tiče sigurnosnih standarda, u sobama na vratima ili u blizini vrata treba se nalaziti protivpožarni plan.

Kupatilo se nalazi u sobi, gostima mora biti na raspolaganju pena za kupanje ili gel za tuširanje i šampon za kosu i drugi kozmetički artikli (npr. kapa za tuširanje, turpija za nokte, pribor za brijanje, četkica za zube, pasta za zube, vlažne maramice), a takođe fen (u sobi ili u kupatilu), prostirka za noge, sredstvo za neutralisanje mirisa, higijenske vrećice, adapter za struju 220/110V, rezervni toalet papir, dodatni peškir, bademantil i papuče (na zahtev gosta). Od standardne opreme tu se naravno nalaze kada ili tuš kabina sa paravanom, umivaonik i wc šolja.

Minimalna površina sobe u hotelu sa 4 zvezdice:

tip sobe

površina u kvadratnim metrima

jednokrevetna

16

dvokrevetna

20

porodična

24

studio

24

apartman bez kuhinje

24

apartman sa kuhinjom

27

Oprema hotela

Spoljni izgled objekta je prvoklasnog izgleda, a materijali korišćeni u obradi površina visokog su kvaliteta, opšti utisak treba da odaje usklađenost u obliku, boji i materijalu. U okolini hotela trebaju se nalaziti uređene i održavane zelene parkovske površine sa uređenim pešačkim komunikacijama i platoima od čvrstog materijala.

Glavni ulaz u hotel za goste treba biti odvojen od ulaza za robu i osoblje, a takođe treba biti natkriven vetrobranom. Ispred zgrade mora se nalaziti parking za goste. Obaveza postojanja parkinga ne odnosi se na objekte locirane na području užeg gradskog jezgra ili u okviru prirodnog dobra ili nepokretnog kulturnog dobra i njegove zaštićene okoline.

U prijemnom holu mora se nalaziti sedeća garnitura, prostorija za privremeno odlaganje prtljaga, a oznake za komunikacije i sadržaje hotela (ulaz, recepcija, restoran, toaleti, informacije…) moraju biti vidno istaknute isto kao i vreme usluživanja obroka i službi u hotelu. U hotelu te kategorije nalazi se odvojen, nezavisan prostor recepcije sa recepcijskim pultom koji radi barem 18 sati na dan, a osoblje treba znati barem dva strana jezika. Recepcijsko poslovanje treba biti kompjuterizovano, a gostima na raspolaganju stoje faks, fotokopir aparat ili skener, gosti mogu takođe plaćati kreditnim karticama. U objektima sa 3 nivoa i više trebao bi funkcionisati lift za goste.

U sobama grejanje se obezbeđuje bez dodatne naknade i kontroliše se od strane gosta. U 50% smeštajnih jedinica mora se nalaziti klimatizacija sa mogućnošću individualnog podešavanja. Gosti trebaju imati mogućnost čuvanja vrednosti u centralnom sefu sa pojedinačnim kasetama (koji se nalaze u najmanje 30% smeštajnih jedinica), a barem 30% smeštajnih jedinica treba imati pojedinačni sef. U hotelu treba se nalaziti i prostorija opremljena TV-om sa daljinskim upravljačem u koju gosti imaju pristup.

Usluge za goste

U hotelu tog standarda obroke uslužuje se unutar tri sata u određeno vreme, ali gosti mogu dodatno biti posluženi na zahtev. Doručak poslužuje se kao švedski sto, sa mogućnošću room service usluge, a šta se tiče ostalih obroka, gosti imaju na raspolaganju najmanje tri meni-a po izboru i jela po porudžbini. Ukoliko u hotelu nalazi se aperitiv bar treba raditi barem 16 sati dnevno, a room service ponuda pića i napitaka treba biti dostupna barem 16 sati dnevno. Obezbeđeno je da se obroci iz room service-a mogu komforno pojesti u većini soba.

Među osnovnim uslugama nalaze se usluga buđenja, nošenje prtljaga, odlaganje i čuvanje novca i vrednosnih stvari, pristup internetu (u svakoj sobi), pristup aparatu za čišćenje obuće u prijemnom holu ili u okviru smeštajnog dela objekta, pranje i peglanje rublja gostiju.

 

Uputstva i predlozi navedeni u ovom članku i povezanim člancima samo su informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo kakva potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresovao vas je članak, ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i više prilagođene članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše zabeleške

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.