Jelovnik

Croatia Airlines

Najpovoljnije ponude avio kompanije Croatia Airlines na eSky

Cena po 1 odrasloj osobi u dva pravca

Croatia Airlines

Hrvatski nacionalni avio-prevoznik osnovan je 1989. godine pod imenom Zagal (Zagreb Airlines) i najpre je počeo kao mala avio-kompanija koja je prevozila pošiljke jednim Cessna 402C avionom. Tokom 1991. ime je promenjeno u Croatia Airlines i kompanija se proširuje na putnički saobraćaj.
Regionalni član saveza Star Alliance postaje 2004. godine, a šest godina kasnije i punopravni član. Naredne godine potpisan je i ugovor sa slovenačkim prevoznikom Adria Airways, nakon čega je poleteo prvi avion između Splita i Zagreba.
Danas Croatia Airlines, sa sedištem i bazom na Aerodromu Franjo Tuđman u Zagrebu i glavnim aerodromima u Splitu i Zadru, povezuje lokacije na Hrvatskom primorju sa gradovima u regionu i širom Evrope, do više od 30 destinacija, uz dodatne čarter letove u letnjoj sezoni. Konekcije ka glavnim čvorištima saveza Star Alliance kao što su Frankfurt, Minhen, Beč i Cirih su veoma dobre.
Godišnje ova kompanija preveze oko milion putnika.
 

Prtljag

Croatia Airlines dozvoljava besplatno unošenje ručnog prtljaga u avion tokom leta samo ako je u okviru propisanih dimenzija i težine. U kabinu možete uneti i još jedan komad prtljaga, koji se smatra ličnim –žensku torbicu ili torbu za laptop.
Putnicima biznis klase dozvoljeno je unošenje dva komada ručnog, uz lični prtljag. Imajte na umu da u nekim slučajevima putnicima biznis klase može biti uskraćen dodatni komad ručnog prtljaga, u skladu s tipom aviona i posledičnim restrikcijama u ukupnoj težini prtljaga. 
Predati prtljag, koji mora biti u okviru propisanih dimenzija i težine, doplaćuje se u u zavisnosti od putne klase i destinacije. Doplatu možete obaviti ili dopuniti i preko sajta kompanije, ali ne kasnije od 2 sata pred polazak.
Pre nego što pođete na put, obavezno proverite pravila o pakovanju tečnosti i spisak zabranjenih predmeta i spakujte se u skladu s njima.

Putne klase

Prilikom rezervacije karte, birate jednu od dve opcije, ekonomsku ili biznis klasu.
Ekonomska klasa uključuje tri tarife:
• FlyEasy, tarifu prilagođenu putnicima koji putuju samo s ručnim prtljagom,
• FlyOpti, tarifu sa izmenom datuma karte uz nižu doplatu,
• FlyFlexi, koja omogućava refundaciju karte uz doplatu razlike u cenama karata.
Biznis klasa pruža veći komfor, razmak među sedištima i raznovrsniji ketering. Objedinjene usluge za poslovne putnike pod nazivom Biznis centar pružaju pogodnosti kao što su rezervacija hotela, popusti prilikom najma automobila i korišćenje poslovnog salona na Aerodromu u Zagrebu.

Čekiranje onlajn

Čekiranje je moguće preko internet sajta kompanije Croatia Airlines. Jednostavna procedura vodiće vas kroz čitav ček-in.
Možete se čekirati i na odgovarajućem aerodromskom aerodromu, uz poštovanje dozvoljenog vremena za čekiranje. Potrebno je doći nekih 2 sata ranije na aerodrom jer je dozvoljeno vreme za prijavu na let do 60 minuta pre zakazanog leta, osim ako nije drugačije navedeno.
Imajte na umu da gužve na aerodromima mogu biti veće zbog obavezne sigurnosne kontrole.

Flota

Flota se sastoji od više od 10 aviona, tipova Airbus A319 i Airbus A320 za srednjolinijske destinacije i turboelisni Bombardier Dash 8-Q400 za kraće domaće i regionalne destinacije. Godine 2014. dodeljeno joj je sedam zvezdica u oblasti bezbednost vazduhoplova. Među najsigurnijim je kompanijama u svetu.

Aerodrom Franjo Tuđman u Zagrebu

Matični aerodrom kompanije Croatia Airlines poznat je i kao Zračna luka Franjo Tuđman. Ovaj aerodrom u Zagrebu nalazi se 10 kilometara od centra grada i dostupan je taksijem, autobusom 290 ili privatnom linijom kompanije Croatia Airlines.
Na ovom aerodromu postoje šalteri za informacije, prodavnice, raznovrsna ugostiteljska ponuda, duty free shop, kao i salon za putnike biznis klase, koji između ostalih kategorija putnika mogu koristiti putnici kompanije Croatia Airlines.
Svuda je omogućen besplatni bežični internet.

Obroci i osveženje

Posluženje avio-prevoznika Croatia Airlines razlikuje se u odnosu na dužinu leta.
U ekonomskoj klasi putnicima se bez naknade služi obrok odnosno osveženje, u skladu s dužinom leta. Kada je u pitanju saobraćaj unutar Hrvatske, uključuje tradicionalni kolač uz vodu ili topli napitak. U međunarodnom saobraćaju na letovima do sat i po vremena služi se sendvič, odnosno na dužim letovima hladan obrok. Omogućen je servis bezalkoholnih pića kao i toplih napitaka.
U biznis klasi na kraćim destinacijama (letovi do jednog sata) ketering uključuje snek, na dužim letovima sata topli ili hladni obrok. Posluženje alkoholnih i bezalkoholnih pića je uračunato u cenu karte.
Deci se služe 2 vrste obroka prema uzrastu: do 2 godine i do 6 godina.
Specijalni obroci svih vrsta (vegetarijanski, košer, halal, za putnike sa alergijom) mogu se naručiti prilikom kupovine karte i najkasnije do 24 h pre leta. Ove obroke prethodno mora odobriti sama kompanija.

Dodatne usluge

U avionima možete uživati u čitanju četvoromesečnika Croatia. Svako dete do 13 godina besplatno će dobiti paket koji uz knjigu popularnu u uzrastu do 13 godina, uključuje i bojice i mozgalice.
Vazduhoplovi tipa Airbus opremljeni su video-sistemima na kojima se emituju zabavni program o lepotama hrvatske prirode i ekološki filmovi koji podižu svest o potrebi zaštite ugroženih životinjskih vrsta.
Croatia Airlines stalnim putnicima nudi i brojne pogodnosti, kroz svoj frequent flyer program Miles & More. Imaocima kartice Star Alliance Gold između ostalog je omogućen pristup posebnim salonima na aerodromima čvorišta saveza Star Aliance.
Pored toga, kupovinom prve karte automatski postajete član nagradnog programa FlyOnLine Club, koji omogućava besplatnu kartu posle određenog broja kupljenih.
Putnicima sa posebnim potrebama omogućena je pomoć tokom leta, uz prethodnu najavu.
Usluga pratioca za decu dostupna je samo u poslovnicama i dodatno se naplaćuje.