-
§ 8. AVIONSKE KARTE
- U slučaju avio prevoznika koji su akreditovani kod IATA (Međunarodne asocijacije za vazdušni prevoz), time što je ponudu avio prevoznika učinio dostupnom Korisniku, eSky nastupa kao zastupnik tih avio prevoznika, a za subjekte koji nude druge usluge putem Sistema rezervacija nastupa kao administrator veb-sajta na kojem su dostupne usluge koje pruža Pružalac usluga. Subjekti koji pružaju usluge prevoza Korisniku i snose odgovornost za neostvaren ili na neodgovarajući način ostvaren let konkretno su određeni avio prevoznici akreditovani kod IATA u ime kojih i za koje posluje Pružalac usluga i čiji su nazivi navedeni tokom procesa rezervacije i na avionskoj karti koja se izdaje Korisniku.
- U slučaju Niskotarifnih avio prevoznika, Pružalac usluge nastupa kao posrednik koji izvršava činjenične radnje kod tih avio prevoznika, što za rezultat ima obavljanje transakcije i isporuku karata naručenih od tih avio prevoznika strogo u skladu s instrukcijama i u ime Korisnika, kako je ovaj zahtevao preko Sistema rezervacija ili Korisničkog centra. Pružanje usluga i obrada reklamacija podležu opštim uslovima odgovarajućeg Avio prevoznika koji su predočeni tokom procesa rezervacije.
- U slučaju da čarter letove organizuje organizator putovanja, eSky nastupa u svojstvu agenta i daje informacije o uslovima koje određuje subjekat koji sprovodi let. Subjekat koji sprovodi let odgovoran je za nepruženu ili za neodgovarajuće pruženu uslugu čarter leta.
- Strane u ugovoru o prevozu su Korisnik i Pružalac usluga, precizno označen i definisan u ponudi, koji pruža usluge vazduhoplovnog prevoza koje su predmet ugovora. Gorepomenuti ugovori sklopljeni preko veb-sajta www.eSky.rs sprovode se na osnovu opštih uslova ugovora s konkretnim Pružaocem usluga koji zaključuje ugovor s Korisnikom.
- Korisnik pretražuje rezervacije tako što bira jednu od avionskih linija koje su mu predložene u Sistemu rezervacija i tako što unosi zahtevane informacije u Upitnik s ličnim podacima, koji se obrađuju u skladu sa § 5 ovih Uslova.
- Potvrđivanje pretrage i promena cene:
- Korisnik dobija potvrdu rezervacije na imejl adresu koju je naveo. Potvrda rezervacije sadrži, osim broja rezervacije, i podatke o odabranoj avionskoj liniji, ukupnoj ceni i načinu plaćanja. U cenu avionske karte uključeni su: neto tarifa preko Avio prevoznika, aerodromske naknade, takse, nepovratna servisna naknada za izdavanje karte, dodatne naknade i sve druge naknade za druge usluge koje su integralni deo avionskog prevoza a koje su navedene u pregledu transakcije u okviru Sistema rezervacija.
- S obzirom na preliminarnu prirodu rezervacije, cena avionske karte nije zagarantovana sve dok Pružalac usluge ne primi uplatu na ime rezervacije.
- Korisnik se obavezuje da proveri detalje o rezervaciji navedene u imejlu kojim je ona potvrđena, kao i rok za plaćanje rezervacije kako bi se avionska karta kupila po ceni prikazanoj tokom pretrage Sistema rezervacije.
- Kupovina avionske karte:
- Pre kupovine Avionske karte, Korisnik je obavezan da pročita i prihvati ove Uslove, kao i da pročita uslove i ograničenja rezervacije i uslove i ograničenja tarife za avionsku liniju koju je odabrao Korisnik, a koji su dostupni u Sistemu rezervacija. Pružalac usluge naplatiće Korisniku nepovratnu servisnu naknadu za sve operacije u vezi sa izdavanjem karte, u iznosu određenom tokom procesa rezervacije.
- Korisnik rezerviše avionsku kartu u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra na osnovu njene dostupnosti, cene i mogućnosti pružanja date usluge, koji su određeni u Sistemu rezervacija ili dobijeni preko Korisničkog centra u trenutku rezervacije.
- Po dobijanju naloga za rezervaciju, Pružalac usluge zadržava pravo da kontaktira Korisnika kako bi proverio podatke o Korisniku i potvrdio uslove rezervacije. U slučaju nemogućnosti uspostavljanja kontakta s Korisnikom, Pružalac usluge pravi rezervaciju u skladu sa uslovima pod kojima je Korisnik podneo nalog za rezervaciju. Pružalac usluge prihvata rezervaciju pod uslovom da je Korisnik platio barem iznos cene avionske karte i iznos naknada za dodatne usluge koje je Korisnik naveo u Sistemu rezervacija kao i iznos servisne naknade.
- Dodatne usluge koje je naveo Korisnik a koje treba da budu pružene u sklopu rezervacije (npr. posebni obrok, poeni za programe lojalnosti, let sa životinjom, prtljag prekomerne težine, posebni ručni prtljag, dete bez pratnje, dodatna briga o putniku, pomagalo za osobe sa poteškoćama u kretanju, dečja kolevka i druge) naručuju se preko Korisničkog centra ili preko imejl adrese koju je naznačio eSky, kako bi se proverilo da li su dostupne.
- Pružalac usluge zadržava pravo da odbije izdavanje karte ako tarifa koju je odabrao Korisnik nije u saglasnosti s njenom namenom prema prodajnim uslovima konkretne ponude ili ako postoje druga opravdana ograničenja u sporazumima sa Avio prevoznicima koja nisu pod kontrolom Pružaoca usluga.
- Vidovi plaćanja prilikom kupovine avionske karte sprovode se pod uslovima određenim u § 7 ovih Uslova.
- Pružalac usluge Korisniku izdaje avionsku kartu u elektronskoj formi.
- Korisnikova avionska karta koju izdaje Pružalac usluge šalje se na imejl adresu naznačenu u Upitniku sa ličnim podacima u Sistemu rezervacija ili tokom procesa kupovine preko Korisničkog centra.
- Otkazivanje rezervacije na zahtev Avio prevoznika:
- eSky se neće smatrati odgovornim za promene i otkazivanja Korisnikove rezervacije od strane avio prevoznika.
- Korisnik će svaku reklamaciju usled otkazivanja leta ili promena na letu, uključujući pomeranje leta usled greške Avio prevoznika, uputiti direktno Avio prevozniku. Odgovornost Avio prevoznika propisana je odredbama Varšavske konvencije i Montrealske konvencije.
- Povraćaj avionske karte:
- Platilac ima pravo na povraćaj avionske karte kupljene preko veb-sajta www.eSky.rs ukoliko to dozvoljavaju uslovi date tarife, koje određuje direktno Avio prevoznik. Povraćaj avionske karte može za posledicu imati dodatne penale u iznosu koji određuje Avio prevoznik nezavisno od eSky-a.
- Ukoliko tarifni uslovi predviđaju mogućnost obavljanja povraćaja sredstava za Avionsku kartu, Platilac može telefonskim putem da kontaktira Korisnički centar kako bi mu se osigurao povraćaj sredstava ili to može obaviti samostalno, direktno tražeći povraćaj sredstava od Prevoznika.
- U zavisnosti od korišćenog načina plaćanja, iznos refundacije za avio kartu koji Kupac treba dobiti od Prevoznika biće direktno uplaćen na bankovni račun Kupca ili na račun njegove platne kartice u roku od 7 dana od datuma kada Pružalac usluge primi dospeli iznos, u istoj valuti u kojoj je bilo izvršeno plaćanje. Pod datumom povrata podrazumeva se datum kada se novac tereti sa bankovnog računa pružaoca usluga.
- Promene rezervacije, dodatne usluge:
- Korisnik samostalno vrši izmene rezervacije kod Prevoznika, ili telefonski, preko Korisničkog centra ili putem kontakt formulara dostupnog na portalu www.eSky.rs. U slučaju da je do poletanja ostalo manje od 48 sati, izmena rezervacije moguća je preko Korisničkog centra ili direktno kod Prevoznika.
- Ako je do datuma polaska ostalo manje od 48 sati, promena rezervacije moguća je isključivo preko Korisničkog centra.
- Trošak promene avionske karte zavisi od cene karte i mogućnosti njene promene, kako je odredio Avio prevoznik. Ukupna cena promene rezervacije avionske karte uključuje:
- standardni trošak za promenu ili dodatnu uslugu (koji uključuje naknadu za promenu karte prema propisima i tabeli nadoknada datog avio prevoznika, kao i nepovratne servisne nadoknade za promenu narudžbine ili naručivanje dodatne usluge),
- razliku u visini tarifa (razliku u troškovima između početne cene karte i njene cene u trenutku promene),
- razliku u visini taksi i aerodromskih naknada (potencijalnu razliku u ceni između početne vrednosti taksi i naknada i njihove vrednosti u trenutku promene).
- Pružalac usluge menja rezervaciju u Sistemu rezervacija pod uslovima određenim u Tabeli naknada za dodatne usluge koje treba da se promene uz već kupljenu kartu:
Tabela naknada za dodatne usluge koje treba da se promene uz već kupljenu kartu (u EUR): |
---|
Promena |
SN za lice |
---|
Promene karte (uključujući: promenu datuma putovanja i trase ili prezimena putnika) |
15,80 |
Otkaz ili povraćaj karte |
15,80 |
Dodavanje prtljaga ili specijalni prtljag |
6,50 |
Zahtevanje asistencije za maloletno lice bez pratnje |
6,50 |
Rezervacija izabranog sedišta u avionu |
6,50 |
Naručivanje specijalnog obroka |
6,50 |
Prevoz životinja |
6,50 |
Prioritetno ukrcavanje |
6,50 |
Dodatne usluge koje nudi avio prevoznik |
6,50 |
Prijava za let preko interneta (online check-in)/pomoć prilikom check-ina |
6,50 |
- Korisnik može doplatiti promenu rezervacije avionske karte kako je određeno u § 7 ovih Uslova. Plaćanje platnom karticom obavlja se preko Korisničkog centra. Ako se plaćanje obavlja prenosom sredstava sa platnog računa, Korisnik dobija imejl kojim se potvrđuje promena, u kojem su precizirani: podaci o rezervaciji (broj rezervacije, podaci o putniku, podaci o avionskoj liniji i informacije o dodatnim uslugama i tarifama avionske karte), podaci za plaćanje i trošak promene.
- Za neke promotivne tarife dostupne u Sistemu rezervacija važe veoma specifični uslovi rezervacije i izdavanja avionskih karata. Ovo posebno važi za tarife u okviru kojih karte treba rezervisati i kupiti barem tri, sedam ili četrnaest dana unapred. Ukoliko se taj uslov ne ispuni, cena avionske karte podložna je promeni. eSky zadržava pravo da Korisniku otkaže rezervaciju načinjenu tačno tri, sedam odnosno četrnaest dana pre polaska ukoliko Korisnik prekorači ograničenje za kupovinu koje je Avio prevoznik odredio uslovima propisanim za datu tarifu. Avio prevoznik može zahtevati da se avionska karta izda ranije. U tom slučaju Korisnik će dobiti neophodnu informaciju o roku za plaćanje na imejl adresu koja je u tom trenutku naznačena kao važeća.
- Ukoliko Korisnik za vreme procesa rezervacije Avionske karte dobije informaciju kako će odabirom date Avionske karte biti obavezan da prati datum leta direktno kod Prevoznika, to će da znači kako eSky neće obaveštavati Korisnika o takvoj promeni, te zato Korisnik mora samostalno da prati promene reda letenja i u skladu s tim na njih da reaguje. U slučaju da Korisnik od strane Prevoznika ne dobije relevantne podatke u vezi sa svojom rezervacijom, što može da rezultira nemogućnosti realizacije usluge, trebalo bi da neodložno kontaktira eSky kako bi se utvrdio status i mogućnost obavljanja odgovarajućih promena koje se odnose na datu rezervaciju.
-
§ 9. USLUGA MultiLine (+Shield Zaštita)
- Opšte odredbe
- Let označen kao „MultiLine” dostupan je Korisnicima u Sistemu rezervacija i obuhvata najmanje dve avionske konekcije s presedanjem ili presedanjima, kod jednog ili više Prevoznika za koje izdate su odvojene karte. U ovom slučaju, svaki deo rute obuhvaćen zasebnom avio kartom smatra se odvojenom uslugom koja nije povezana sa ostalim po pitanju organizacije celog putovanja, i nije relevantno da li su odvojene karte izdate za usluge jednog ili više prevoznika („MultiLine”). Kombinacija letova koja je pronađena u Sistemu rezervacija u sklopu MultiLine usluge dalje u tekstu se naziva „Putovanje“.
- Kupovina MultiLine karata se odnosi na kupovinu više od jedne avionske karte koja obuhvata nekoliko letova s presedanjem ili presedanjima, za koje Korisnik dobija odvojene avionske karte kod jednog ili više avio prevoznika u okviru jedne iste transakcije u Sistemu rezervacija. Ukupan broj avionskih karata kupljenih za određeno Putovanje nije jedna vezana avionska karta za pojedinačne letove u okviru Putovanja.
- S obzirom da je MultiLine usluga realizovana na osnovu odvojenih avionskih karata, kod jednog ili više prevoznika unutar jednog Putovanja, Korisnik ima obavezu da proveri pravila prevoza prtljaga u okviru celog Putovanja, za svaki njegov deo, a takođe, da proveri koji su dokumenti potrebni za realizaciju usluga, uključujući vizu za ulazak u zemlju ili tranzitnu vizu koja je neophodna u državi u kojoj je realizovana usluga MultiLine ili u kojoj Korisnik ima presedanje.
- Korisnikova kupovina odvojenih avionskih karata za svaki let pokriven uslugom Multiline i činjenica da vreme za presedanje između dva pojedinačna leta može biti kratko (zavisno od parametara pretrage koje je naveo Korisnik i dostupnosti letova u Sistemu rezervacija) potencijalno može biti predmet rizika od otkaza, kašnjenja ili promene vremena leta i rezultirati nemogućnošću da se iskoristi naredna konekcija ili konekcije tokom Putovanja.
- Dostupnost usluge Multiline zavisi od dostupnosti karata za avionske konekcije odgovarajućih Prevoznika, kao i od kriterijuma koje je Korisnik sam namestio u Sistemu rezervacija.
- Ako se pored rezultata pretraživanja pojavi informacija o ponudi MultiLine, sve osobe koje putuju na temelju karata kupljenih u sklopu ovako označene ponude biće zaštićene putem eSky pomoći (“Shield Zaštita”) uz dodatnu, nepovratnu naknadu. To znači da nakon kupovine karata u sklopu ovog putovanja, Korisnici mogu dobiti pomoć od eSky-a na temelju dole navedenih uslova:
- Osnovi korišćenja Shield Zaštite:
- Korisnik može koristiti Shield Zaštitu ako je jedna od konekcija u sklopu Putovanja otkazana, ima kašnjenje ili pomereno vreme, što je za posledicu imalo Korisnikovu nemogućnost stizanja na planirano presedanje u sklopu Putovanja ili stizanja na odredište Putovanja.
- Ako Korisnik primi informaciju o otkazu, kašnjenju ili pomeranju vremena najmanje jedne od MultiLine konekcija, što za posledicu ima nemogućnost dovršetka Putovanja, Korisnik mora obavestiti eSky da ne može iskoristiti sledeću konekciju u sklopu Putovanja i pružiti informaciju o razlozima za to, i to pod sledećim uslovima:
- Ako Korisnik sazna za otkazivanje, odlaganje ili promenu rasporeda barem jedne od MultiLine veza više od 48 sati pre planiranog početka putovanja i ako će takav događaj rezultirati nemogućnošću Korisnika da ostvari putovanje, Korisnik ima pravo na korištenje usluge Shield Zaštite, pod uslovom da o tome odmah obavesti eSky telefonom ili e-poštom u roku od 24 sata od trenutka kada primi takvu informaciju.
- Ako Korisnik sazna za otkazivanje, odlaganje ili promenu rasporeda barem jedne od MultiLine veza manje od 48 sati pre planiranog početka putovanja i ako će takav događaj rezultirati nemogućnošću Korisnika da ostvari putovanje, Korisnik ima pravo koristiti uslugu Shield Zaštita, pod uslovom da o tome obavesti eSky telefonom ili e-poštom u roku od 12 sati od trenutka kada primi takvu informaciju i najmanje 8 sati pre planiranog početka putovanja.
- Ako Korisnik postane svestan otkazivanja, kašnjenja ili promene vremena barem jednog od povezanih letova MultiLine tokom putovanja, odnosno između pojedinačnih povezanih letova ili u toku presedanja na sledećoj deonici putovanja ili kasnije od 8 sati pre početka Putovanja može koristiti uslugu Shield Zaštita, pod uslovom da o tome odmah obavesti eSky, a najkasnije u roku od 1 sata od dobijanja takvih informacija, telefonom ili putem navedene e-mail adrese.
- Neobavještavanje eSky-a u gore navedenim rokovima rezultiraće nemogućnošću pokrivanja zadanog putovanja uslugom Shield Zaštite.
- Obaveštenja korisnika prihvataju se 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, samo putem namenskog telefonskog broja, navedenog u kartici “MultiLine” na web stranici eSky ((+1) 2014735488) i putem e-pošte, na multiline@esky.com. Korisnička podrška dostupna je na jeziku web stranice eSky na kojoj je usluga MultiLine kupljena ili na engleskom, zavisno od dostupnosti eSky konsultanta.
- Korisnik ima pravo na korišćenje Shield Zaštite samo ako iskaže neophodnu temeljitost koja se od njega može očekivati, u stizanju na svaku sledeću konekciju u sklopu Putovanja, čak i u slučaju da je došlo do otkazivanja, kašnjenja ili pomeranja vremena polaska za najmanje jednu od MultiLine konekcija, što za posljedicu ima nemogućnost dovršenja Putovanja, a takodje ukoliko nije izvršavao samostalno, bez znanja eSky, promena u dokumentima neophodnim za realizaciju Putovanja.
- U sklopu Shield Zaštite, ovlašćene strane zadržavaju pravo na proveru i određivanje vremena polaska i dolaska aviona, kao i vremena za presedanje između konekcija, putem sistema koje koristi eSky i na osnovi podataka koji se nalaze u sistemu rezervacija GDS ili na veb-sajtu www.flightstats.com.
- Obim podrške dostupne Korisniku preko Shield Zaštite:
- Nakon što primimo informaciju o otkazivanju, kašnjenju ili promeni rasporeda barem jedne od MultiLine veza, što rezultira nemogućnošću putovanja, od Korisnika koji ima pravo na korištenje Shield Zaštite, Korisnik će biti obavešten o svim dostupnim alternativnim vezama koji će mu omogućiti da stigne do odredišta putovanja (u daljem tekstu "Alternativna veza").
- Ako Korisnik propusti vezu kao rezultat otkazivanja, odlaganja ili promene rasporeda barem jedne od višelinijskih veza uključenih u putovanje, što rezultira nemogućnošću Korisnika da ostvari putovanje, Korisnik ima pravo da odabere:
- Alternativna veza dostupna u okviru usluge Shield Zaštite može se pružiti samo ako troškovi alternativne veze kojoj bi eSky bio podvrgnut ne prelaze vrednost veću od 1000 EUR ("Ograničenje") izraženo u valuti u kojoj je transakcija MultiLine napravljena.
- Ukoliko eSky ne dostavi alternativnu vezu do limita, Korisnik će imati pravo na povrat novca u iznosu ukupne vrednosti kupljenih avio-karata za potrebe putovanja s više linija, umesto pokrića troškova alternativne veze . Vrednost povrata ne uključuje vrijednost usluga osim avio karata kupljenih u sklopu usluge MultiLine (npr. troškovi kupljenih izleta, rezervacije hotela itd.). Kako bi primio povrat iznosa potrošenog na MultiLine kartu, Korisnik mora dostaviti dokaze koji potvrđuju da ga je otkazivanje, odlaganje ili promena rasporeda barem jedne od MultiLine veza sprečilo da završi putovanje. Ovi dokazi biće osnova za eSky da odluči može li se izvršiti povrat novca.
- Ako prekid putovanja izazvan otkazivanjem, kašnjenjem ili pomeranjem vremena polaska najmanje jedne od MultiLine konekcija traje više od 8 sati, duži je od prvobitno planiranog vremena Putovanja i delomično ili u potpunosti se poklapa sa noćnim satima (od 22:00 h do 6.00 h po lokalnom vremenu u kom je nastupio prekid Putovanja) i Korisnik je iskoristio mogućnost Alternativne konekcije, Korisnik će imati pravo na:
- jedno noćenje u hotelu realizovano preko eSky-a, a ako nije mogući smeštaj preko eSky-a, na refundaciju troškova smeštaja koji je Korisnik sam rezervisao u iznosu do 100 EUR po osobi, na osnovu priloženih dokumenata kojima se dokazuje plaćanje i realizaciju usluge od strane hotela.
- refundaciju troškova prevoza (po principu 4 osobe po taksiju) na relaciji od/do hotela/aerodroma u iznosu do 50 EUR, na osnovu priloženih dokumenata koji potvrđuju plaćanje i realizovanu uslugu prevoza.
- refundaciju troškova obroka do ukupno 25 EUR po osobi, na osnovu priloženih dokumenata koji potvrđuju da je plaćen obrok.
- U izuzetnim slučajevima, ako Korisnik nije u mogućnosti kontaktirati eSky u vezi otkazivanja, odlaganja ili promene rasporeda barem jedne od MultiLine veza, Korisnik ima pravo kupiti karte koje će mu omogućiti samostalno putovanje do odredišta. eSky će, na temelju dokaza korisnika koji potvrđuju nemogućnost kontaktiranja eSky-a, kao i dokumenta koji potvrđuje kupovinu takvih karata, vratiti vrednost ovih karata do vrednosti karata kupljenih u sklopu putovanja, ali ne više od Limita. eSky će ispitati sve takve izuzuetne slučajeve od slučaja do slučaja kako bi utvrdio je li zaista postojala nemogućnost da Korisnik obavesti eSky o gore navedenim problemima. Takve istrage će se sprovoditi na temelju svih dostupnih informacija i podataka o izvršenju putovanja, a na temelju njih će eSky odlučiti hoće li se izvršiti nadoknada.
- Kompletne naknade troškova nastalih i dokumentovanih od strane Korisnika bit će izvršene u skladu s obrascem plaćanja koji je odabrao Korisnik toekom rezervacije. U slučaju povrata koji se vrši direktno na račun korisnika navedenog u sistemu rezervacije, iznos povrata utvrđen kao deo usluge Shield Zaštite umanjuje se za sve iznose koje aviokompanije vraćaju korisniku direktno u određenim fazama usluge Shield Zaštite, do najviše vrednosti svih karata kupljenih u svrhu MultiLine putovanja.
- Povrat će se vršiti prema uslovima i u roku predviđenom od strane pojedinih prevoznika, stoga rok za povrat u sklopu usluge Shield Zaštite zavisi od datuma tih povrata od strane određenih prevoznika čije je usluge Korisnik koristio u sklopu MultiLinea.
- Shield Zaštita ne obuhvata bilo koje druge troškove koji mogu nastupiti kao posledica otkaza, kašnjenja ili pomeranja vremena poletanja najmanje jedne od MultiLine konekcija, a koje je Korisnik odlučio napraviti u sklopu Alternativne konekcije, konkretno troškove prevoza i obroka osim onih gore navedenih.
- Kako bi mogao koristiti Shield Zaštitu, od Korisnika se može zahtevati preduzimanje određene akcije koje mu navede eSky konsultant, npr. da se prijavi na određenom mestu na aerodromu kako bi regulisao formalnosti u vezi sa zamenom neiskorišćene karte i nastavkom Putovanja. Ukoliko se ne preduzme bilo koja od navedenih akcija, ne može se koristiti Shield Zaštitu.
- Shield Zaštita ne obuhvata zaštitom avionske konekcije realizovane u sklopu jedne avionske karte. Prevoznici koji realizuju ove letove potpuno su odgovorni za sve moguće problematične situacije u vezi sa njima. U takvom slučaju, Korisnik je dužan lično kontaktirati određenog Prevoznika ili avio kompaniju koja opslužuje određeno Putovanje. Bitno je za naglasiti, da se uslovi tarifa svakog od Prevoznika mogu razlikovati odredbama i uslovima realizacije Putovanja, zbog čega Korisnik je dužan svaki put proučiti iste. eSky ne preuzima odgovornost za bilo kakve neprijatnosti koje mogu zadesiti Korisnika u vezi s nepoštovanjem uslova tarife određenog Prevoznika.
- Ukoliko avio prevoznik i/ili aerodrom Korisniku osigura ili je u obvezi osigurati alternativnu konekciju ili druge usluge navedene u ovim Uslovima (kao što su prevoz, obroci), zaštita Shield Zaštita se ne primenjuje.
- Svaki gubitak prtljaga nastao zbog razloga koji nisu pod kontrolom eSky-a ne smatra se nemogućnošću da se nastavi Putovanje i za njega ne postoji mogućnost korišćenja Shield Zaštite.
- Korisnikova samostalna kupovina/zamena karte u sklopu Putovanja pokrivenog Shield Zaštitom, osim u situaciji opisanoj u 4. tački, onemogućuje Korisniku korišćenje Shield Zaštite.
- Shield Zaštita se ne primenjuje u slučaju otkazivanja, kašnjenja ili pomeranja vremena polaska najmanje jedne od MultiLine konekcija koje je bilo posledica štrajka zaposlenih ili bilo koje službe koja opslužuje avionske konekcije, bankrota avio kompanije, više sile, događaja koji je direktno povezan sa lokalnim ili međunarodnim ratnim sukobom ili koje je posledica terorističkog akta.
- Shield Zaštita se ne primenjuje u slučaju da Prevoznik vrši masovno otkazivanje letova, gde se masovnim otkazivanjem letova smatra situaciju, kad je Prevoznik otkazao ili planira otkazati najmanje 5 letova u jednom danu, koji su se nalazili u njegovom redu letenja.
- Korisnik ne može koristiti Shield Zaštitu po završetku Putovanja.
- Kako bi mogao koristiti Shield Zaštitu, Korisnik mora sarađivati sa eSky-om, konkretno priložiti sve dokumente i informacije koje od Korisnika zatraže eSky konsultanti u bilo kojoj fazi Putovanja, kao i po završetku Putovanja.
-
§ 10. PAKETI LET+HOTEL
- U okviru usluga dostupnih preko Sistema rezervacija ili Korisničkog centra, Korisnici mogu da rezervišu bar dve različite vrste usluga, uključujući kupovinu barem Avionske karte i Hotelskog smeštaja, koje čine osnovu za zaključivanje ugovora o paket-aranžmanu između Korisnika i kompanije eSky („Ugovor“).
- Ugovor je zaključen samo ako su pružene usluge obuhvaćene ovom klauzulom, a pristanak na to daje se preko sistema za rezervaciju ili preko korisničkog centra. Potvrda o zaključivanju ovog ugovora i njegovih delova biće u posebnom dokumentu poslata na imejl adrese naznačene u sistemu za rezervacije ili preko korisničkog centra. U skladu s gorenavedenim, turoperator i korisnik se slažu da će se komunikacija u vezi sa sprovođenjem odredbi ove klauzule odigrati u elektronskom obliku, a trajni medij će biti imejl poruka i PDF dokumenti poslati Korisniku na ime potvrde usluge.
- Organizator putovanja za Korisnika koji bira pojedinačne usluge u skladu sa uslovima određenim u ovom članu Uslova je eSky.pl Spółka Akcyjna, sa sedištem u Katovicama, Katowice (40-265), ul. Murckowska 14A, upisan u Registar preduzetnika koji vodi Okružni sud Katowice-Wschód u Katovicama, 8. privredno odeljenje, pod brojem KRS 0000383663, broj NIP [PIB]: 9481987199, REGON 670140736, sa potpuno isplaćenim akcionarskim kapitalom u iznosu od 1 019 525.60 PLN.
- Organizator putovanja je dužan da pruži usluge navedene u ovom članu Uslova i Ugovoru, bez obzira na to da li ove usluge treba da pruži organizator putovanja ili drugi Pružalac usluga. eSky, u skladu s važećim zakonodavstvom, ograničava svoju odgovornost za nepružanje ili neodgovarajuće pružanje svojih usluga na trostruku vrednost paket-aranžmana za svakog Korisnika. Ovo ograničenje ne primenjuje se na štetu nanetu licima ili namerno prouzrokovanu štetu ili štetu izazvanu nemarnošću.
- Organizator putovanja će odmah pružiti pomoć Korisniku koji se nađe u teškoj situaciji, uključujući okolnosti u kojima je nemoguće obezbediti njegov povratak u zemlju kako je predviđeno Ugovorom usled neizbežnih i vanrednih okolnosti. Organizator putovanja snosi troškove nužnog smeštaja Korisnika, po mogućstvu one kategorije koja je precizirana u Ugovoru, za najviše 3 noćenja.
- Rezervacija usluga preciziranih u ovom članu Uslova obavlja se u skladu s parametrima i kriterijumima koje je pojedinačno naznačio Korisnik, a na osnovu kojih će u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra biti pružene odgovarajuće informacije o detaljima usluga i glavnim odlikama putnih usluga, pravima i obavezama Korisnika i organizatora putovanja.
- Organizator putovanja obaveštava korisnike da efikasnost pružanja određenih usluga koje su predmet Ugovora može zavisiti od komunikacije na službenom jeziku zemlje odredišta ili na engleskom jeziku.
- Detaljne informacije o pružanju usluga preko Sistema rezervacija navedene su u Aneksu 1. ovih Uslova.
- Detaljne informacije o pružanju usluga preko Korisničkog centra navedene su u Aneksu 4. ovih Uslova.
- Korisnik na koga se odnose usluge navedene u ovom članu Uslova zaštićen je od nesolventnosti organizatora putovanja prema odredbama Aneksa 1. i 4. ovih Uslova.
- Cena usluga iz ovog člana Uslova naznačena u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra uključuje cenu paket-aranžmana u koju su uračunate takse i, ukoliko je neophodno, sve dodatne naknade i drugi troškovi ili – ako se ne može razumno očekivati da se ovi troškovi izračunaju pre zaključenja Ugovora – obaveštenje o tipu dodatnih troškova koji mogu biti naplaćeni Korisniku.
- Povećanje cene je moguće samo kao direktna posledica sledećih promena:
- cene prevoza putnika usled promene cene goriva ili drugog izvora pogona;
- visine taksi i naknada za usluge uključene u ugovor o paket-aranžmanu koje su nametnuli subjekti koji ne učestvuju direktno u realizaciji paket-aranžmana, uključujući turističke takse, aerodromske naknade ili troškove za ukrcavanje i iskrcavanje u lukama i na aerodromima;
- visine kursa valute primenljive za dati paket-aranžman.
- Konačna cena predviđena Ugovorom ne može se uvećavati u periodu od 20 dana pre datuma početka pružanja usluga iz ovog člana Uslova.
- Korisnik može odustati od ugovora o paket-aranžmanu u bilo kom trenutku pre njegovog započinjanja, prilikom čega se od Korisnika može zahtevati da organizatoru putovanja plati odgovarajuću razumnu naknadu za odustajanje od Ugovora. Ako u Ugovoru nisu navedene naknade za odustajanje od Ugovora, iznos te naknade odgovaraće ceni paket-aranžmana umanjenoj za troškove ili prihod za koriščenje alternativnih putnih usluga. Na zahtev putnika, organizator putovanja će obrazložiti visinu naknade za odustajanje od Ugovora.
- U ugovoru za učešće u paket-aranžmanu može biti navedena naknada za odustajanje od Ugovora u iznosu koji zavisi od vremena kad je nastupilo odustajanje od Ugovora u periodu pre početka paket-aranžmana, od očekivanih ušteda troškova i očekivanih prihoda od alternativnog korišćenja putnih usluga o kojima je reč. Naknada se naplaćuje umanjenjem uplate koju je načinio putnik.
- Korisnik može odustati od Ugovora pre početka paket-aranžmana bez uzrokovanja dodatnih troškova u slučaju da se na odredištu ili u njegovoj neposrednoj blizini dogode neizbežne i vanredne okolnosti koje imaju znatan uticaj na realizaciju paket-aranžmana ili prevoz putnika do odredišta. Korisnik može zahtevati samo povraćaj novca uplaćenog na ime paket-aranžmana, bez kompenzacije ili obeštećenja u vezi s pomenutim.
- Organizator ima pravo jednostrano izvršiti manje izmene uslova i odredbi Ugovora nakon što unapred obavesti Korisnika. Ostale promene koje se mogu izvršiti pre početka turističkog aranžmana, uključujući promenu glavnih elemenata turističkih usluga, nemogućnost ispunjavanja posebnih zahteva ili povećanje cena iznad 8% od ukupne cene turističkog aranžmana, sprovode se nakon prethodne dostave obaveštenja Korisniku, te prezentovanja dostupnih zamenskih usluga i pravila za njihovo sprovođenje.
- Organizator putovanja će refundirati gorepomenute naknade i uplate u roku od 14 dana od datuma prekida ugovora o učešću u turističkom aranžmanu.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova, Korisnik može, bez saglasnosti organizatora putovanja, preneti na osobu koja ispunjava uslove učešća u paket-aranžmanu sva svoja prava na učešće u tom paket-aranžmanu ako istovremeno ta ista osoba preuzme sve obaveze koje proizlaze iz ovog Ugovora i ako Korisnik obavesti organizatora putovanja o navedenom u razumnom roku i preko trajnog medija za prenos informacija. Ukoliko prenos prava i preuzimanje dužnosti iziskuje dodatne troškove za organizatora putovanja, npr. troškove promene Korisnikovih podataka, organizator putovanja se obavezuje da ih prikaže putniku prilikom potraživanja plaćanja. Ovi troškovi moraju biti razumni i ne smeju premašiti stvarne troškove nastale kod organizatora putovanja kao posledica prenosa paket-aranžmana na drugo lice. Obaveštenja poslata najmanje 7 dana pre početka paket-aranžmana smatraće se u svakom slučaju poslatim u razumnom roku.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova, Korisnik je zaštićen obaveznim osiguranjem od telesne povrede (osiguranje od nezgode) i osiguranjem koje pokriva troškove medicinskog lečenja u slučaju da se usluge pružaju u inostranstvu. Detaljne informacije o ovom osiguranju mogu se pronaći na linkovima: Opšti uslovi osiguranja sa kartom proizvoda. Korisnik ima pravo da koristi dodatno osiguranje za usluge koje pruža eSky u opsegu koji je određen u Sistemu rezervacija ili preko Korisničkog centra.
- Organizator putovanja će obavestiti Korisnika o svim posebnim zahtevima koje je Korisnik naznačio i s kojima su se obe strane saglasile.
- U sklopu usluga obuhvaćenih ovim članom Uslova Korisnik se obavezuje da će obavestiti organizatora putovanja o bilo kakvoj nedoslednosti koja se dogodila tokom sprovođenja paket-aranžmana.
- Reklamacije Korisnika koje se moraju razmotriti u skladu s odredbama navedenim u ovom članu Uslova podnose se po proceduri navedenoj u članu 18. (Reklamacije).
- Na ime Korisnika koji preko www.eSky.rs koristi usluge predviđene ovim članom Uslova, uplaćuje se odgovarajući doprinos u Turistički garantni fond i Fond za pomoć turizmu, u iznosu koji je u skladu s važećim zakonodavstvom.
- Osim ako u opisu objekta koji je Korisnik odabrao u sklopu ostvarivanja paket aranžamana nisu jasno naznačene informacije o prilagođenosti objekata za osobe sa invaliditetom, ove objekte ne treba smatrati prilagođenim za osobe sa invaliditetom.
-
§ 11. DODATNE USLUGE
- U okviru usluga koje su dostupne preko Sistema rezervacija i Korisničkog centra, Korisnici mogu rezervisati dodatne usluge, koje podležu naknadama naznačenim u sklopu transakcije koja se vrši u Sistemu rezervacija i preko Korisničkog centra.
- Svaka usluga koju je odabrao i platio Korisnik, opisana u ovom članu i dostupna u Sistemu rezervacija, smatra se neodvojivim delom usluge za koju je rezervisana dodatna usluga.
- Servisni paket eSky-a (dalje u tekstu „Servisni paket“) je nerefundabilna naknada uvek u istoj visini koja se naplaćuje za najmanje jednu promenu avionske karte koja joj je sastavni deo, a koju Korisnik obavlja preko Korisničkog centra i koja je moguća u Sistemu rezervacija. Kupovinom Servisnog paketa Korisnik se oslobađa servisne naknade koju eSky naplaćuje po Tabeli naknada za dodatne usluge koje treba da se promene uz već kupljenu kartu. Ukoliko prema uslovima tarife avio prevoznik naplaćuje naknadu za promene/povraćaj/posebne usluge, Korisnik je dužan da plati uslugu koju je označio avio prevoznik.
- Online check-in je dodatna usluga koja se naplaćuje i nerefundabilna je, koja dozvoljava Korisniku da se prijavi za let preko elektronskog sistema određenog avio prevoznika ukoliko ima kupljenu Avio kartu i ukoliko sistem transakcija dozvoljava takvu mogućnost. U sklopu usluge online check-in, generisana karta za ukrcavanje (boarding card) šalje se na imejl adresu koju je naveo Korisnik u procesu rezervacije u vremenskom roku koji omogućava odgovarajuće korišćenje ove usluge prevoza. Kako bi mogao da se prijavi za let (obavi check in), neki avio prevoznici mogu zahtevati od Korisnika dodatne podatke, koji nisu navedeni u procesu rezervacije. Korisnik će obezbediti važeće kontakt podatke, kao što su imejl adresa i broj telefona, kako bi omogućio kontakt, a posebno neposredno pre poletanja. Nenavođenje kontakt podataka, nenavođenje podataka za online check-in u periodu kraćem od 48 sati pre planiranog poletanja, pružanje zastarelih ili nepotpunih podataka, nejavljanje na telefonske pozive kompanije eSky ili pružanje netačnih podataka neophodnih za check-in mogu za posledicu imati nemogućnost nastavka postupka online check-ina i zahtevanje od Korisnika da plati troškove koje određuje avio kompanija ili uskraćivanje mogućnosti poletanja. U slučaju promena u rezervaciji, od strane Avio kompanije ili na osnovu zahteva Korisnika direktno kod Avio kompanije, u slučaju kupovine usluge čekiranja onlajn, Korisnik je u obavezi odmah obavestiti eSky o izvršenim promenama. Ukoliko ne prosledi ove informacije, kompanija eSky neće moći pravilno da obavi uslugu Online prijavljivanja. Zbog svega gore navedenog, eSky neće biti odgovoran za nepravilno izvršavanje usluge Online prijavljivanja, uključujući i novonastale troškove te druge posledice koje iz toga proizlaze.
- U slučaju otkazivanja ili odlaganja leta, u sklopu analize podataka o Korisnikovom letu, eSky će radi naknade štete proslediti podatke o korisniku saradničkom pravnom subjektu, primera radi AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320, koji će preduzeti tu radnju usključivo uz izričit pristanak Korisnika. U isto vreme, prema Uredbi Saveta EU br. 261/2004 Evropskog parlamenta i Saveta, eSky obaveštava Korisnika da ima pravo da podnese zahtev za odštetu i da ga podnosi direktno avio kompaniji koja je upravljala letom kako bi (gde je primenljivo) dobio puno obeštećenje na koje putnik polaže pravo.
- AirHelp+ - dodatni servis dostupan svakom korisniku koji vrši rezervaciju putem Rezervacionog sistema ili Telefonskog pozivnog centra, koji omogućava asistenciju prilikom dobivanja kompenzacije u iznosu do 600 EUR za kašnjenje, otkazivanje ili prebukiranost leta, i naknadu troškova u iznosu do 6.000 EUR za neplanirane troškove izazvane kašnjenjem leta (hoteli, transport, avionske karte, obroci) koji su nastali u uslovima definisanim od strane pružaoca usluge, tj. AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320 detaljno opisano na https://www.airhelp.com/en/terms/.
-
§ 12. POVEZANI PUTNIČKI ARANŽMANI
- Korisnik koji koristi portal www.eSky.rs u dole navedenim situacijama kupuje povezane putničke usluge, koje se tumače kao kombinacija bar dve različite vrste turističkih usluga za isto putovanje ili odmor koje su obuhvaćene odvojenim ugovorima sa Dobavljačima. U isto vreme, nastanak povezanih putničkih usluga javlja se kad turistički preduzetnik olakša putnicima kupovinu turističkih usluga:
- tokom jedne posete njegovom prodajnom mestu ili jednog kontakta sa njegovim prodajnim mestom na kojem postoji mogućnost izbora i zasebnog plaćanja svake pojedinačne turističke usluge, ili
- dozvoljava kupovinu bar jedne dodatne turističke usluge ciljano od drugog turističkog preduzetnika, ukoliko ugovor sa ovim turističkim preduzetnikom nije sklopljen više od 24 sati nakon potvrde rezervacije prve turističke usluge.
- Turističke usluge se ne smatraju povezanim uprkos ispunjenju gore navedenih uslova u slučaju kombinacije ne više od jedne vrste turističke usluge (prevoz putnika, smeštaj bez noćenja koji nije sastavni deo prevoza putnika, najam automobila ili drugog prevoznog sredstva) sa jednom ili više turističkih usluga koje predstavljaju drugu uslugu koja se pruža putnicima i koja nije sastavni deo usluge: prevoz putnika, smeštaj bez noćenja koji nije sastavni deo prevoza putnika, iznajmljivanje motornog vozila ili drugog prevoznog sredstva), ukoliko je vrednost ovih usluga manja od 25% ukupne vrednosti povezanih putničkih usluga i one se ne oglašavaju kao važan element ove veze, niti čine važan element ove veze iz drugih razloga. Uz to, ne smatraju se povezanim ni one turističke usluge koje traju kraće od 24 sata, osim ukoliko ne uključuju smeštaj.
- Detaljne informacije o kupovini usluga povezanih s putovanjem i pravima i obavezama koji proizlaze iz korišćenja tih usluga date su u Aneksu 2. i Aneksu 3. ovih Propisa.
- Na ime Korisnika koji preko www.eSky.rs koristi usluge predviđene ovim članom Uslova, uplaćuje se odgovarajući doprinos u Turistički garantni fond, u iznosu koji je u skladu s važećim zakonodavstvom.
-
§ 13. OPŠTI USLOVI PREVOZA IATA
-
§ 14. LINKOVI KA PROPISIMA AVIO KOMPANIJA
Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly , Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz Air, Laudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.