Ukoliko je avionska kompanija otkazala vaš let, imate pravo na vraćanje sredstava za putovanje koje nije obavljeno. Međutim, morate imati na umu da se vraćanje odnosi jedino na usluge koje nisu obavljene. Zbog toga se konačan iznos povrata koju avionska kompanija vraća može razlikovati od ukupnog iznosa plaćanog za rezervaciju. Koje se stavke vraćaju za otkazan let?
Šta obuhvata iznos povraćenog novca?
U principu, iznos vraćenih sredstava uključuje:
- troškove za kartu ili avionsku kartu i aerodromske takse,
- troškove dodatnih usluga koje pruža avionska kompanija - na primer: prtljag, ukrcavanje na osnovu prioriteta, rezervacija sedišta u letilici
Valja imati na umu da svaka avionska kompanija sama određuje svoju politiku vraćanja sredstava, što znači da lista stavki koje se vraćaju varira u zavisnosti od toga kod kog avionskog prevoznika imate rezervaciju. Svaki povrat sredstava razmatra se pojedinačno i u potpunosti zavisi od odluke avionske kompanije, bez obzira na to da li je vaša karta kupljena preko eSky-a ili direktno kod te avionske kompanije.
Imajte na umu da kupovinom karte preko eSky-a prihvatate politiku vraćanja sredstava konkretne avionske linije i njene principe vraćanja sredstava.
Šta ne obuhvata iznos vraćenog novca?
U principu, iznos vraćenih sredstava ne uključuje:
- naknade za usluge,
- Paket usluga,
- onlajn prijavu - u slučaju otkazivanja leta, ali kada je prijava ranije izvršena,
- ostale dodatne usluge kupljene na eSky-u koje su obavljene ili se ne mogu refundirati iz drugih razloga (AirHelp+).
Pored toga, avionske kompanije mogu odbiti povraćaj novca za izmenu u karti, npr. za promenu datuma ili smera, kao i za promenu podataka o putnicima na letilici.
Delimičan povraćaj novca
Povraćaj novca za kartu može biti isplaćen od strane avionske kompanije u nekoliko delova. Može se dogoditi da avionske kompanije refundiraju sredstva za svakog putnika posebno. Uz to, avionske kompanije mogu na taj način vratiti novac za rezervacije koje uključuju i dodatne usluge, poput kupljenog prtljaga, rezervacije mesta u avionu, itd... Tada se povraćaj obavlja u nekoliko delova, posebno za samu kartu i odvojeno za preostale usluge kupljene kod avioprevoznika.
Kada možete da dobijete niži iznos povraćaja?
Ako je iznos sredstava povraćenih vama manji od ukupnog iznosa vaše rezervacije, to bi moglo značiti da:
- vaša rezervacija se delom sastoji od usluga koje su izvršene i koje ne podležu povraćaju sredstava,
- vaša rezervacija uključuje dodatne usluge avionske kompanije koje ne podležu povraćaju sredstava u skladu s njihovim pravilima i odredbama,
- vaša rezervacija uključuje dodatne usluge čiji povraćaj avionska kompanija posebno razmatra, tako da će sredstva biti vraćena iz nekoliko delova,
- vaša rezervacija se sastoji od karata za nekoliko putnika i avionska kompanija vraća sredstva odvojeno za svakog od putnika,
- Samo su otkazani neki od letova koje imate u okviru vaše rezervacije (u slučaju gde su se spomenuti letovi nalazili na zasebnim kartama).
Kada će vam biti vraćen novac?
Kako forma, tako i datum povraćaja zavisi isključivo od avionske linije, takođe i u slučaju kupovine karata putem eSky-a. Zbog zaista velikog broja otkazanih letova koji su posledica pandemije COVID-19 i naknadnog uvođenja zatvaranja tzv. lockdown-a, vreme čekanja na odgovor i odluku avionskih kompanija znatno se produžava.
Klijenti eSky-a od nas dobijaju kontinuirano informacije o promeni statusa svojih aplikacija u skladu s informacijama koje nam šalju avionske kompanije.