Menu

Prijava za let preko interneta – šta je to?

Prijava za let preko interneta – šta je to?

Onlajn prijava za let (čekiranje onlajn; online check-in) je prijavljivanje za predstojeći let koje se obavlja putem interneta. Druga dostupna mogućnost jeste prijava za let (čekiranje) na aerodromu.

Pažnja!

U slučaju da ste avionske karte kupili preko neke od popularnih aviokompanija kao što su Ryanair, Wizz Air ili Easy Jet, vredi prijaviti se za let preko interneta, jer se prijava za let na aerodromu vezuje za dodatne troškove.

 

Šta je prijava za let i zašto se mora obaviti?

Svaki putnik mora imati kartu za ukrcavanje u avion (boarding pass) kako bi mogao zauzeti sedište u avionu (sama avionska karta nije dovoljna da se ukrcate!). Karta za ukrcavanje u avion kreira se prilikom prijave za let. Postoje dva načina za to:

  • Preko interneta – koristeći onlajn formular, u koji morate uneti tražene podatke – a nakon što ste kreirali svoju kartu za ukrcavanje, morate je odšampati i poneti sa sobom na aerodrom (detaljnije o prijavi za let putem interneta dalje u tekstu)

  • Na aerodromu – na šalteru za check-in avioprevoznika ili na samouslužnom automatu za prijavljivanje na let (self-service check-in desk) – u tom slučaju kartu za ukrcavanje u avion dobićete ili od zaposlenog u aviokompaniji, ili na automatu (više informacija pronaći ćete na linku Prijava za let na aerodromu).

Svaki putnik ima po jednu kartu za ukrcavanje, na kojoj se nalaze različiti podaci, koje određuje avioprevoznik. Osim toga, podaci navedeni na karti zavise od destinacije, što je u vezi s viznim pravilima koje određuje zemlja u koju putujete. Obično prilikom prijave na let morate dati svoje ime, broj i seriju svog putnog dokumenta (pasoša ili u određenim slučajevima lične karte), kao i dodatne informacije, kao što su zemlja prebivališta i podaci o datumu izdavanja i datumu isteka putnog dokumenta. Ovo je važno zbog toga što se tokom bezbednosne provere putnika na aerodromu proverava da li se podaci na karti za ukrcavanje poklapaju sa onima u putnom dokumentu.

U slučaju da se podaci na karti za ukrcavanje i putnom dokumentu ne poklapaju, putnik neće moći da prođe bezbednosnu proveru. Uz to, tokom prijave za let, dodeljuju se sedišta u avionu – podatak o vašem sedištu nalaziće se na vašoj karti za ukrcavanje.

Da li je neophodno davati podatke tokom prijave za let? Da, neophodno je. Tokom izrade rezervacije avionske karte morate dati ime i prezime svakog od putnika, datum rođenja i kontakt podatke. Karta za ukrcavanje sadrži detaljnije informacije. Ovo je neophodno iz bezbednosnih razloga.

Uz sve navedeno, u periodu od kupovine avionske karte do samog leta mogu se promeniti traženi podaci (na primer, može vam isteći pasoš a na novom dokumentu imaćete novi broj i seriju). Upravo zbog ovoga se prijava na let obavlja neposredno pre poletanja, a u slučaju prijave za let preko interneta moguća je tek nekoliko dana pre polaska.

Pažnja! Svaki putnik treba da ima svoju kartu za ukrcavanje na kojoj se nalaze traženi podaci, kao i validan lični dokument kojim se može potvrditi njihova tačnost.

 

Zahvaljujući eSky, prijavljivanje za let može da prođe lako

eSky svojim korisnicima koji su kupili avionske karte preko kompanija Ryanair, Wizz Air ili EasyJet omogućava da se onlajn čekiraju za let preko veb-sajta eSky. Prijava se može obaviti po dobijanju avionske karte, 30 dana pre (ako ste rezervisali sedište) ili od 48 sati do 3 sata pre polaska (ako nemate kupljeno sedište), u slučaju avioprevoznika Wizz Air. Kada je u pitanju Ryanair, prijava se može obaviti od 2 dana do 2 sata pre poletanja (a ako ste doplatili za sedište – od 60 dana pre polaska). Prevoznik easyJet dozvoljava putnicima da se čekiraju za let od 30 dana do 2 sata pred polazak aviona.

 

Ostali avioprevoznici koji omogućavaju čekiranje putem interneta:

• Air Baltic – najranije 5 dana pre polaska do perioda zatvaranja prijave za taj let na aerodromu.

• Alitalia (važi samo za tarifu Light!) – od 24 do 2 sata pred polazak.

• Ukraine International Airlines – od 48 sati (za letove iz Amsterdama, ili na relaciji Kijev-Brisel, ili za čarter letove – od 24 sata; za letove iz Brisela, Ženeve ili Ciriha – od 18 sati pre polaska) do sat vremena pred polazak (osim za letove iz Tel Aviva i Zaporožja, za koje se prijava zatvara 3 sata pre polaska). Prijava za let putem interneta na liniji Kijev-Riga i Riga-Kijev se doplaćuje, dok je za ostale linije besplatna. Od 1. oktobra 2017. svi putnici na letovima ovog avioprevoznika, izuzev interkontinentalnih i letova iz Klajpede, doplaćuju dodatnu taksu za čekiranje na aerodromu!

• AirAsia (važi samo za domaće letove) – od 14 dana do 4 sata pred polazak (AirAsia X) odnosno do sat vremena pred polazak (AirAsia).

• Spirit Airlines – od 24 sata do sat vremena pred polazak.

• Jet2.com – od 28 dana do 5 sati pred polazak.

• El Al – od 24 sata do 3 sata pred polazak.

U slučajevima koji nisu gore navedeni, za let se prijavljuje na uobičajen način na aerodromu – po odlasku na šalter za check-in (ne kasnije od 2 sata pred polazak) putnici će besplatno dobiti kartu za ukrcavanje.

Link za prijavljivanje za let preko interneta dobićete u imejlu od eSky

U zavisnosti od tarife kupljene karte, korisnici usluga eSky mogu se prijaviti na let na dva načina.

 

Korisnici usluge Čekiranje putem interneta

U slučaju da je kupio dodatnu uslugu Čekiranje putem interneta (što se može uraditi prilikom kupovine avionske karte na našem veb-sajtu), putnik dobija imejl sa elektronskom kartom u kojem se nalazi i link ka formularu za čekiranje. Zahvaljujući tome putnik može da obezbedi sve neophodne informacije za prijavljivanje na let i pre nego što počne period za čekiranje preko interneta (najčešće 2-4 dana pred polazak). Naši konsultanti će dovršiti proces kada bude počelo prijavljivanje za let. Vi ćete dobiti kartu za ukrcavanje, koju treba da odštampate. Karta za ukrcavanje (boarding pass) šalje se na imejl adresu koju ste naveli prilikom kupovine, ne ranije od 48 sati i ne kasnije od 8 sati pre zakazanog polaska aviona.

 

Korisnici koji nemaju uslugu Čekiranje putem interneta

Putnik koji nije doplatio uslugu prijavaljivanja za let preko interneta dobiće samo imejl sa elektronskom avionskom kartom i obaveštenjem o datumu slanja sledećeg mejla – u kojem će biti formular za prijavu za let. Ovaj imejl šalje se kada počne period prijavljivanja za let (npr. kad je u pitanju Ryanair – 48 sati pred polazak). Nakon što dobijete link ka formularu, morate popuniti formular traženim podacima, a nakon što elektronskim putem budete kreirali kartu za ukrcavanje (koja će vam biti poslata na imejl koji ste naveli), odštampajte je i ponesite sa sobom na aerodrom.

Pažnja!

Kartu možete odštampati odmah čim dobijete imejl ili je možete sačuvati u prenosnoj memoriji (na fleš-drajvu, pametnom telefonu, prenosnom disku i sl.) i odštampati kasnije, ali obavezno pre nego što dođete na šalter za čekiranje, na pasošku kontrolu ili bezbednosnu kontrolu na aerodromu! Odštampanu kartu treba da ponesete sa sobom na aerodrom zajedno sa putnim dokumentom koji ste koristili prilikom čekiranja. Ukoliko je ne budete imali sa sobom, to može da rezultira kaznenim troškovima, a u ekstremnim slučajevima može vam biti odbijeno ukrcavanje u avion.

Ne mogu da se prijavim za let. Šta da radim?

• Proverite da niste dobili novi raspored letova i novi link za prijavljivanje za let.

• Ako prijavljujete za let veliku grupu putnika odjednom, nemojte istovremeno čekirati više od nekoliko putnika. Kada prijavljujete previše putnika, možda će vas sistem izlogovati dok budete unosili podatke. Ovo je način zaštite vaših podataka.

 

Kupite uslugu Čekiranje putem interneta na eSky

Čekiranje putem interneta je dodatna usluga, koja se može dokupiti dok na eSky kupujete avionsku kartu preko pojedinih avioprevoznika. Ova usluga pruža vam dodatnu udobnost jer ne morate da pamtite datum početka prijavljivanja za let kod avioprevoznika. Sve formalnosti u tom procesu za vas će obaviti eSky konsultanti.

Po kupovini pomenute usluge eSky korisnik dobija link ka formularu u koji treba da unese podatke neophodne za prijavu za let. Sve što treba da uradite je da upišete podatke koji se od vas traže i potvrdite unos, a onda ćete do 8 sati pred poletanje dobiti imejl sa kartama za ukrcavanje spremnim za štampu. Ove karte treba da odštampate i ponesete sa sobom na aerodrom.

Pažnja! Usluga Čekiranje putem interneta preko eSky dostupna je za letove koje obavljaju neki od popularnih avioprevoznika. Ova usluga može se dodati u korpu za kupovinu tokom kupovine avionske karte.

Promene nakon prijave za let

Nakon što ste se prijavili za let preko interneta, Ryanair, Wizz Air i Easy Jet dozvoljavaju da promenite datum leta ili ime putnika. Troškovi izmene (takozvanog otvaranja karte) iznose 15 EUR / 15 GBP po putniku i po letu. Nakon otvaranja karte, putnici mogu napraviti izmene u skladu s pravilnikom avioprevoznika i uz moguće troškove. Postoje i ograničenja kada je u pitanju period u kojem su moguće izmene.

Pažnja!

Putnici koji imaju prtljag za registrovanje, iako koriste uslugu čekiranja preko interneta, moraju predati prtljag tokom standardnog prijavljivanja prtljaga na šalteru na aerodromu.

Zapamtite!

• Nakon čekiranja onlajn, nisu dozvoljene izmene avionske karte (osim kod kompanija Ryanair, Wizz Air, Easy Jet).

• Na aerodromu putnici moraju da imaju odštampanu kartu za ukrcavanje.

• Karta za ukrcavanje može biti odštampana crno-belo.

• Svaka karta za ukrcavanje mora biti odštampana na posebnom listu papira, tako da jedna njegova strana ostane prazna.

• Na aerodromu putnici moraju da imaju iste identifikacione dokumente kojima su se preko interneta prijavili za let.

Uputi i predlozi, koji se nalaze u ovom članku i povezanim člancima, su samo informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo koja potraživanja prema eSky.pl S.A.

Zainteresirao vas članak ali treba vam više informacija?
Hvala na pomoći

Vaše mišljenje će nam pomoći da kreiramo bolje i više prilagođene članke.

Trenutno nismo u mogućnosti da pošaljemo vaše zabeleške

Pošaljite ponovo ili pokušajte kasnije.