Meni

Otkazivanje rezervacije – povraćaj avionske karte

Otkazivanje rezervacije – povraćaj avionske karte

Low-cost avio prevoznici

Većina niskotarifnih (low-cost) avio prevoznika prodaje karte za jeftine letove koje se ne mogu refundirati. Izuzev u određenim, jasno definisanim situacijama, koje se uglavnom svode na neprijatne okolnosti smrti putnika ili osobe koja je s njim u bliskom srodstvu, niskotarifni avio prevoznici ne vrše povraćaj prodatih karata.

U slučaju smrti putnika ili osobe koja je s njim u prvom stepenu srodstva, neophodno je agentu preko kojeg ste kupili kartu obezbediti potvrdu i smrti pre nego što se razmotri povraćaj novca.

U slučaju smrti putnika kada je taj putnik platio kartu, potencijalni povraćaj novca postaje pitanje nasledstva i može se isplatiti tek nakon sudske presude ili sudskog sporazuma.

Ako putnik zahteva povraćaj novca od karte pre putovanja, vraća mu se i novac od naknada i aerodromskih taksi jer avio prevoznik nije platio te takse i naknade. Ipak, u većini slučajeva niskotarifni avio prevoznici ne refundiraju te iznose zbog toga što obično naplaćuju administrativnu taksu za obradu zahteva čiji je iznos jednak vrednosti taksi i naknada.

Možete li dobiti povraćaj za kartu usled bolesti?

Niskotarifni avio prevoznici omogućavaju povraćaj novca od avionskih karata samo u posebnim situacijama, ali ako izjavite da ne možete putovati usled bolesti, vaš će se slučaj razmatrati pojedinačno. Čak i ako u Opštim uslovima nije predviđen povraćaj novca u datoj situaciji, vredi proveriti da li bi prevoznik mogao da vam izađe u susret.

Kada zahtevate refundaciju, morate obezbediti konkretnu dokumentaciju koja potvrđuje vašu nesposobnost za putovanje. Nakon što ove podatke pošaljete kancelariji eSky-a, naši zaposleni će nadalje biti zaduženi za kontakt sa avio prevoznikom.

Redovni letovi

Opšti uslovi po kojima su kupljene avionske karte za redovne letove strogo određuju situacije u kojima je moguće da se odreknete svog sedišta i koliki je povraćaj novca u tim slučajevima.

Kad je u pitanju većina – ali ne i svi avio prevoznici – čak i ako prema opštim uslovima nije predviđena refundacija cene avionske karte, ipak možete da pokušate da ostvarite povraćaj novca za takse i naknade. Ovo je obično moguće samo ako je ceo let neiskorišćen. Kada ste iskoristili neke od konekcija, povraćaj novca za neiskorišćene takse i aerodromske naknade može biti veoma teško izvodljiv, čak i nemoguć.

Važno!

  • Kako bi se izvršio povraćaj aerodromskih taksi i poreza bez dodatnih komplikacija, nemogućnost za ukrcavanje na vaš let bi trebalo prijaviti pre zakazanog polaska.
  • Osim povraćaja aerodromskih naknada i taksi, pojedine avionske kompanije omogućavaju povraćaj naknada za prevoz od strane samih aviokompanija – u celosti ili delimično.
  • Nemogućnost za ukrcavanje na let možete prijaviti preko formulara za kontakt.
  • Povraćaj karte na dan njenog izdavanja moguće je obaviti kod nekih avionskih prevoznika. Ova operacija zahteva kontakt sa našim konsultantima. Već narednog dana nakon izdavanja karte, karta za redovno zakazan let se može vratiti samo u slučajevima predviđenim u skladu s uslovima prevoznika.
  • Za neke karte na posebnim destinacijama obezbeđen je kompletan povraćaj u slučaju odbijanja zahteva za vizu. Ukoliko želite da saznate da li za kartu za koju ste zainteresovani postoji mogućnost povraćaja troškova na osnovu ovog razloga, pišite nam preko formulara za kontakt.

Molimo vas da imate na umu kako se svaki zahtev za povraćaj usled nemogućnosti ukrcavanja na let razmatra kao jedinstven slučaj i da aviokompanije mogu odbiti da vam refundiraju troškove.

Upamtite!

Najbolji način kako biste zaštitili sebe od gubitka novca u ovakvim situacijama jeste kupovina odgovarajuće polise osiguranja. Osiguranje nadoknade troškova povezanih sa otkazivanjem leta možete kupiti kod nas, kliknuvši na sekciju “Osiguranje” na našoj internet strani.

Ovaj vid osiguranja mora se kupiti u roku od 5 dana od trenutka izdavanja karte, rezervacije smještaja i plaćanja dela ili svih troškova, ali najkasnije 1 dan pre datuma koji je na karti naveden kao početak putovanja te najkasnije 1 dan pre planiranog početka boravka u hotelu. Nadoknađuju se troškovi do 5000 evra.

Uputstva i predlozi navedeni u ovom članku i povezanim člancima samo su informativnog i pomoćnog karaktera i ne mogu da budu osnova za bilo kakva potraživanja prema eSky.rs.

Da li ste u članku našli informacije koje ste tražili? Da | Ne
Po mom mišljenju, ovaj članak:
Hvala na Vašem mišljenju!